Pautas de las subvenciones comunitarias

• Community Grants range from a minimum of $250 to the maximum grant of $2,500.
  • Las organizaciones deben enviar una solicitud en línea para consideración de financiamiento.
  • The 2015 grant cycle begins Feb. 1, 2015 and the application deadline is Dec. 31, 2015
  • Applications may be submitted at any time during this funding cycle.  Please note that any application not approved by the facility manager will be declined on the dates listed below:
    • 1 de mayo de 2015
    • 31 de julio de 2015
    • 30 de octubre de 2015
    • Enero de 2016
  • Organizations are encouraged to limit the number of pending applications to 25.

Lista de control de elegibilidad

Los fondos deben beneficiar el área de servicios de la instalación: los cesionarios potenciales deben ser organizaciones sin fines de lucro con programas que beneficien a las comunidades dentro del área de servicios de la tienda Walmart, Sam's Club o el centro de logística desde el que solicitan los fondos.

Walmart and the Walmart Foundation have identified four core areas of giving:
Lucha contra el hambre y alimentación saludableSostenibilidad, Empoderamiento económico de las mujeres y Oportunidad laboral. To ensure that your application has the best chance of being funded, the proposed use of the grant should fit within one of these areas of giving.  Primary consideration for the Community Grant program is to support local organizations with programs that align with Walmart and the Foundation's areas of giving.  No obstante, los programas que no se alineen con estas áreas también serán considerados. These include programs that are geared toward strengthening the local communities, for example: local organizations providing health and dental screenings, support for local police and fire departments and local school-based initiatives. Si deseas solicitar fondos a través de una tienda Sam's Club, también se consideran otras áreas. Learn more about the Programa de ayuda de Sam's Club.

Organizations applying must meet the one of following criteria:

• Una organización que cuente con un estatus de exención de impuestos bajo la Sección 501(c)(3), (4), (6) o (19) del Código de Impuestos Internos;
  • Una entidad gubernamental reconocida: agencia de la ciudad, del condado o del estado, incluidos los departamentos del orden público y bomberos, que soliciten fondos exclusivamente para propósitos públicos;
  • Una escuela pública o privada en los niveles primario o secundario (K-12), una escuela charter, centro universitario comunitario, universidad o centro universitario estatal/privado; o
  • Una iglesia u otra organización religiosa con un proyecto propuesto que beneficie la comunidad en general.

Proceso de selección

• La administración de la instalación para la que se están solicitando los fondos revisará la solicitud y realizará las recomendaciones relacionadas con los fondos iniciales con respecto a todas las solicitudes recibidas.
  • Each facility manager may set the frequency and process in which application determinations are made.
  • Las decisiones se notificarán a las organizaciones por email. Todas las decisiones sobre fondos son inapelables.
  • If an organization is approved, grant checks will be mailed directly to the recipient organization's address listed in the grant application.  Please allow two to four weeks for delivery.
  • En caso de que reciban una subvención, las organizaciones deben contactar a su instalación local desde la cual se otorgaron los fondos para programar un evento de reconocimiento formal.

• Advertising, film or video project.
  • Patrocinios deportivos (equipos/eventos)
  • Capital campaigns and endowments (defined as any plans to raise funds for a significant purchase or expense, such as new construction, major renovations or to help fund normal budgetary items).
  • Contests or pageants.
  • Eventos de recaudación de fondos (caminatas, carreras, torneos, cenas, etc.)
  • In-kind donation requests, including requests for gift cards.
  • Nationally-sponsored organizations: American Cancer Society, American Diabetes Association, American Heart Association, Children's Miracle Network and United Way.
  • Memberships, including association/chamber memberships.
  • Organizations that deny service, membership or other involvement on the basis of race, religion, color, sex, sexual orientation, age national origin, ancestry, citizenship, veteran, or disability status.
  • Organizations or programs that do not benefit the communities within the facility’s service area.
  • Organizations who apply to a large number of facilities outside of the primary area.
  • Organizations whose programming or policies may position Walmart or the Foundation in a negative light.
  • Organizations whose services do not benefit the community at large.
  • Political causes, candidates, organizations or campaigns.
  • Projects that send products or people to foreign countries or on domestic travel.
  • Registration fees.
  • Requests made on behalf of another organization or by an unauthorized representative of the recipient organization.
  • Request made solely to benefit one person or family.
  • Salaries, stipends, tips and rewards.
  • Scholarships (tuition, room, board, other expenses for college/university/vocational school attendance).
  • Third-party giving, including funds that are re-allocated to fiscally sponsored organizations.
  • Tickets for contests, raffles or any other activity with prizes.